Tegoroczne targi to nie tylko premiery popularnych marek. Niesamowite perełki można było znaleźć także na stoiskach producentów niezależnych.

Alpina B7 LWB AWD

Duży grill, duży samochód i dużo akronimów w nazwie. Na pierwszy rzut oka tak można by opisać najnowszą Alpine. Ale nie tylko grill jest tu słusznych rozmiarów. Pod maską pracuje 4,4 litrowe V8, które dzięki zmianie mapowania osiąga teraz 800 Nm momentu obrotowego! Moc to 608 KM i to wystarczy, aby rozpędzić limuzynę do setki w 3,6 sekundy i „zatrzymać się” na prędkości 330 km/h.

Alpina B7 LWB AWD, Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, BMW, seria 7, limuzyna fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Alpina B7

Aby auto było bardziej stabilne przy większych prędkościach, Alpina zastosowała autorskie projekty przedniego i tylnego zderzaka. Dodano także dwa autorskie tryby jazdy Alpina Sport+ i Comfort+. Takiej 7-ce wybaczam nawet obrzydliwy, przerysowany przedni grill.

Alpina B7 LWB AWD, Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, BMW, seria 7, limuzyna fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Alpina B7

Brabus

Osobiście uważam, że największe gangusy wśród Mercedesów produkuje właśnie Brabus. Na ich tegorocznym stoisku uwagę zwracał zwłaszcza jeden. Brabus 850 4×4 to zaledwie jeden z pięciu aut, które zostaną zbudowane. Ten „mikrus” ma pod maską 625 KM, które pozwalają mu się rozpędzić do 100 km/h w czasie 4,7 s. Dodajmy do tego 1450 Nm momentu obrotowego, 60 cm prześwitu i wygląd auta, które właśnie jedzie dać Ci wp****ol i mamy potwora, który nawet stojąc budzi należyty respekt.

Brabus 850 4x4, Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, Mercedes-Benz, G wagen, 4x4, Gellenda, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Brabus 850 4×4

Brabus 800, Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, Mercedes-Benz, S klasa, Coupe, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Brabus 800

Brabus 800, Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, Mercedes-Benz, S klasa, Coupe, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Nie jest tanio…

Brabus 850, Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, Mercedes-Benz, GLE, Coupe, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Brabus 850

Brabus 900, Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, Mercedes-Benz, S klasa, Coupe, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Brabus 900

Eadon Green

Przyznam się, że po raz pierwszy mam styczność z samochodami tej marki. Nie jest to mój typ kit carów, ale szanuję ich za oryginalne podejście i próbę połączenia nowoczesnych technologii z blichtrem aut lat 30-tych.

Niebieskie auto poniżej to model ZECLAT, najbardziej usportowione auto tej marki. Napędza je 6.2 litrowe V8 o mocy 466 KM dzięki któremu auto osiąga pierwszą setkę już po 3,6 sekundy. Nadwozie o retro kształtach skrywa nowoczesną technologię. Jego panele to zarówno aluminium jak i włókno węglowe.

Eadon Green ZECLAT,Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Eadon Green ZECLAT

Kolejny samochód to Black Cuillin. Nazwa pochodzi od pasma gór na Isle of Skye, gdzie założyciel firmy spędzał dużo czasu w dzieciństwie. Black Cuillin to bardziej luksusowe GT i chyba najbardziej dojrzały projekt pod względem designu. Pod maską klasyczne, wolnossące V12 o mocy 445 KM. Auto osiąga pierwszą setkę po 5,4 sekundy.

Eadon Green Black Cuillin,Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Eadon Green Black Cuillin

Ostatnio model prezentowany na stoisku Eadon Green to olbrzymi Zanturi. Patrząc na klamki drzwi i przednie światła można rozpoznać charakterystyczne kształty dla marki Rolls Royce. I słusznie, bo auto bazuje na modelu Wraith. Po swoim bardziej prestiżowym (i o wiele ładniejszym) pierwowzorze odziedziczyło też 600 konne V12. Zanturi ma powstać w bardzo małej ilości egzemplarzy a każdy z nich ma być unikalny.

Eadon Green Zanturi,Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Eadon Green Zanturi

Eadon Green Zanturi,Geneva motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Eadon Green Zanturi

Hispano Suiza

Wielki powrót do świata motoryzacji. Hiszpańska marka samochodów, która w ostatnich latach nieśmiało próbowała powrotu do produkcji aut znowu przypomina światu o swoim istnieniu. Hispano Suiza to 115 letnie przedsiębiorstwo działające w branży lotniczej i motoryzacyjnej. Jego lata świetności przypadają na okres przedwojenny, kiedy produkowała auta sportowe i luksusowe.

Hispano Suiza Carmen, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, electric, motoryzacja, samochody, hiszpania fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Hispano Suiza Carmen

Hispano Suiza Carmen to, jak na 2019 rok przystało, auto elektryczne. Jego design nawiązuje do historycznego modelu marki o nazwie H6C Dubonnet Xenia z 1938 roku. Auto ma moc 750 kW i podobno osiąga setkę w niecałe 3 sekundy. Powstanie ich tylko 19 sztuk, każda o wartości 1,5 mln euro.

Hispano Suiza Carmen, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, electric, motoryzacja, samochody, hiszpania fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Hispano Suiza Carmen

Hispano Suiza Carmen, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, electric, motoryzacja, samochody, hiszpania fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Hispano Suiza Carmen

Hispano Suiza H6C Dubonnet Xenia

Italdesign DaVinci

Tej marki chyba nikomu przedstawiać nie trzeba. Jeśli są tu tacy, którzy jeszcze się z nią nie spotkali, spieszę z wyjaśnieniem. Italdesign to legendarne studio projektowe założone przez nie mniej legendarnego Giorgetto Giugiaro, uznanego za najlepszego projektanta aut XX wieku. Jeśli jesteście fanami pierwszego Golfa czy Scirocco, wzdychaliście do Alfa Romeo Brera albo waszym pierwszym autem był Fiat Punto I, to mieliście styczność z projektami Italdesign. Ba, nawet zdjęcia, które oglądacie na tej stronie zostały zrobione aparatem Nikona zaprojektowanym przez Giugiaro (dzięki GG, jest świetny).

Italdesign DaVinci, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, electric, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Giorgetto Giugiaro, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Italdesign DaVinci

Italdesign DaVinci, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, electric, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Giorgetto Giugiaro, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Italdesign DaVinci

Na tegorocznych targach Geneva Motor Show Italdesign zaprezentowało koncept DaVinci, który upamiętnia 500 rocznicę śmierci wybitnego wynalazcy i artysty Leonardo DaVinci. Samochód choć wygląda jak koncept może być wdrożony do produkcji bez większych zmian. Napędza go benzynowy silnik V8, ale auto jest zaprojektowane tak, aby można w nim było zainstalować inne silniki a także napęd elektryczny. Trzymajmy kciuki, aby któryś z producentów (Tesla?) sprawił, że wkrótce zobaczymy to auto na drogach. Wspaniały projekt, jeden z najpiękniejszych samochodów tegorocznych Gims Swiss.

Italdesign DaVinci, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, electric, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Giorgetto Giugiaro, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Italdesign DaVinci

Italdesign DaVinci, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, electric, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Giorgetto Giugiaro, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Italdesign DaVinci

Mansory

Dla jednych – synonim najgorszego gustu i kiczu. Dla innych – sposób na wyróżnienie i przyciągnięcie wszelkiej uwagi. To czego nie można odmówić Mansory to niepowtarzalnego i bezkompromisowego podejścia do indywidualizacji luksusowych samochodów. Wrażenia po obejrzeniu ich „dzieła zniszczenia” na żywo? Jeśli nie stosują carbonu – nagrobka, da się przeżyć 😉

Lamborghini by Mansory, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, projektant, tuning, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Lamborghini by Mansory

Mercedes-Benz S Class by Mansory, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, projektant, tuning, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Mercedes-Benz S Class by Mansory

Przy Chironie jednak za bardzo ich poniosło. To się kwalifikuje pod sąd…

Bugatti Chiron by Mansory, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, projektant, tuning, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Bugatti Chiron by Mansory

Bugatti Chiron by Mansory, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, niemcy, projektant, tuning, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Bugatti Chiron by Mansory

Pagani

Nie zamierzam nikogo oszukiwać. Lecąc do Genewy myślałem o tym stoisku w pierwszej kolejności. Auta Horacio Pagani’ego to prawdziwe białe kruki i zobaczenie ich na żywo graniczy z cudem. W najskrytszych marzeniach nie spodziewałem się, że kiedykolwiek zobaczę Pagani Zonda czy Huayra na własne oczy. Podczas tegorocznych targów zobaczyłem je w jednym miejscu 🙂

Pagani Huayra i Pagani Zonda C12, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Horacio Pagani, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Pagani Huayra i Pagani Zonda C12

Spotkałem swoich bohaterów…i nie zawiodłem się! Zonda starzeje się godnie i nadal potrafi robić wrażenie, choć widać, że jest to projekt jeszcze z poprzedniego stulecia. Ten konkretny samochód to „podstawowy” model C12. I to nie byle jaki, bo pierwszy kiedykolwiek wyprodukowany egzemplarz. Z okazji 20 lecia wprowadzenia Zondy na rynek, Pagani odrestaurowało samochód specjalnie z myślą o targach w Genewie. Z reporterskiego obowiązku: mamy tu 7 litrowe V12 opracowane przez AMG specjalnie dla Pagani. Moc ponad 557 KM katapultuje to auto do 100 km/h w czasie 3,7 sekundy.  Co do Huayry

Pagani Zonda C12, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Horacio Pagani, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Pagani Zonda C12

Pagani Zonda C12, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Horacio Pagani, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Pagani Zonda C12

Pagani Zonda C12, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Horacio Pagani, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Pagani Zonda C12

Patrząc na nią ma się wrażenie podziwiania rzeźby a nie karoserii samochodu. Za każdym obrotem podestu odkrywałem ten samochód na nowo, dostrzegając inny detal. Jest wspaniały. Jest zjawiskowy. Jest jedyny w swoim rodzaju. Patrząc chociażby na Bugatti Chirona jego sylwetkę tworzy kilka głównych linii, które rozchodzą się na kolejne gładkie powierzchnie. Pagani Huayra jest zupełnie inne. Każdy cal karoserii został tu precyzyjnie wyrzeźbiony tworząc istne arcydzieło na kołach. Horacio Pagani zaklął w liniach tego auta wiatr.

Pagani Huayra, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Horacio Pagani, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Pagani Huayra

Pagani Huayra, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Horacio Pagani, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Pagani Huayra

Pagani Huayra, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, Horacio Pagani, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Pagani Huayra

Puritalia Berlinetta

Pochodząca z Neapolu marka Puritalia znowu przypomniała światu o swoim istnieniu. Tym razem wracają ze smukło wyglądającą Berlinettą. Najnowsze dziecko włochów to hybryda produkująca w sumie 1000 KM mocy. Na zespół napędowy składa się 5 litrowe V8 o mocy 750 KM i elektryczny silnik umieszczony na tylnej osi, który dokłada swoje 250 KM. Osiągi? Sprint do setki w 2,7 s i prędkość maksymalna na poziomie 335 km/h. Przy takich parametrach zasięg 20 km jazdy na prądzie wydaje się być bardzo dobrym osiągnięciem. Na szczęście pełne naładowanie akumulatorów trwa „tylko” 3h. Berlinetta powstanie w ilości 150 sztuk, ale nie musicie się spieszyć. I tak jej sami nie kupicie. Puritalia sama wybierze klientów, którym zaproponuje zakup samochodu. Grupa szczęśliwców wykładając na stół ponad 500 tys. euro na start będzie mogła nawet zażyczyć sobie podpisanie bloku silnika swoim imieniem.

Puritalia Berlinetta, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Puritalia Berlinetta

Puritalia Berlinetta, motor show 2019, targi, gims Swiss, auto salon, moto show, premiery, motoryzacja, samochody, włochy, projektant, fot. Sebastian Wągrodzki CarFormance.pl

Puritalia Berlinetta

C.D.N. 😉

Zobacz  Najgorętsze premiery na Geneva Motor Show 2019.

Sprawdź też prezentowane Perełki klasycznej motoryzacji na Geneva Motor Show 2019.